Jak zostać metodykiem?

Z metodykiem jest jak z nauczycielem – zawód ten to powołanie, poczucie misji, bycie dla innych, nie dla siebie.

Kluczowe są kompetencje…

O kompetencjach metodyka pisałam dość obszernie tutaj. Rozważając wejście na ścieżkę metodyka warto te konkretne kompetencje posiadać. Co prawda, wiele szkół poszukuje metodyków i ma co do nich przeróżne wymagania. Ogólnie rzecz biorą nie odbiegają one jednak od tych (a przeważnie są mniej wyśrubowane), o których pisałam.

… i wytrwałość

Jeśli mamy już kompetencje, to teraz… potrzebna jest szkoła językowa 🙂 Najłatwiej znaleźć ją odpowiadając na ogłoszenie o poszukiwaniu metodyka. To jednak nie jedyna możliwość. Jeśli zauważycie, że w jakiejś szkole (o zgrozo!) nie ma metodyka, zgłoście się sami! Głęboko wierzę, że uda Wam się przekonać właściciela, że metodyk jest brakującym ogniwem potrzebnym do prawidłowego funkcjonowania szkoły. Ostatnią, wypróbowaną i polecaną przeze mnie opcją, jest występowanie na konferencjach, których odbiorcami są właściciele szkół. Czasem jedyne czego potrzebujemy, to zaprezentować się światu. Świat zrobi resztę 😉 Trzymam kciuki!

„Sprawy dwie”

Na koniec, jak to mówi mój dobry znajomy – „sprawy dwie” 🙂 Po pierwsze dokładnie przemyślcie, czy naprawdę jesteście gotowi na pracę głównie popołudniami, bo nie czarując, często cierpią na tym relacje z ludźmi, a w chwilach większego obłożenia (poziomowanie, hospitacje, raporty itd.) życie po pracy staje się raczej mało… intensywne.

Druga sprawa, skąd wziąć czas / fundusze na te wszystkie szkolenia? Jak je zrealizować? Cóż, kiedyś była opcja by zrobić cały pakiet szkoleń w ramach tzw. akademii. Czasy się jednak zmieniły… Tak jak pisałam wcześniej, planuję zorganizować cykl szkoleń rozwojowych dla obecnych i przyszłych metodyków, który mam nadzieję spotka się z Waszym uznaniem. Jeśli bylibyście chętni do współpracy, czy mieli jakieś uwagi / życzenia programowe, piszcie proszę. Może stworzymy coś wspólnie? 🙂

Ps. Życzę powodzenia w metodykowaniu! A jeśli macie jakieś pytania, chętnie odpowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Close

O mnie

Magdalena Kaźmierkiewicz

Uwielbiam być metodykiem. Im dłużej wykonuję tę pracę, tym większą upatruję w niej odpowiedzialność, wielowymiarowość i przestrzeń do rozwoju wszelkich kompetencji z pogranicza życia zawodowego i prywatnego. Każde spotkanie w metodycznej przestrzeni, zazwyczaj zagospodarowanej tematem efektywnego (i czasem efektownego też) nauczania jest okazją do refleksji, lekcji i działań ku temu, by jakość edukacji językowej była coraz lepsza. Moją misją jest towarzyszenie drugiemu człowiekowi w procesie rozwoju. Będąc metodykiem i pracując z nauczycielami, właścicielami szkół językowych, NGOsami, czy uczniami i ich rodzicami, mogę to robić nieustannie :) Współpracuję z IATEFL Poland - jako członek Zarządu ds. międzynarodowych i Teacher Development SIG co-ordinator, współpracowałam także z PASE (projektowo, m. in. jako koordynator merytoryczny konferencji). "Po godzinach" rozwijam Fairylane - współtworzony przeze mnie startup, w którym powstają nowoczesne rozwiązania do efektywnej nauki języków. Bardzo bliskie mi jest wspieranie nauczycieli i metodyków w dążeniu do dobrostanu, a także pomoc nauczycielom na początku swojej drogi zawodowej - tak, by czuli się zaopiekowani i wyposażeni w praktyczne narzędzia niezbędne w ich pracy. Na łamach bloga chciałabym podzielić się z Tobą wybranymi aspektami swojej pracy, a także osobistymi przemyśleniami. Miłej lektury!

Archiwa