Zwiastowanie przed nawiedzeniem…

… czyli jak NIE być policjantem, a jednak (jeśli zasady tego wymagają) iść na hospitację w funkcji kontrolnej.

Pamiętam, jak pracowałam jeszcze jako lektor, moja szefowa powiedziała mi przed spot checkiem „Pani Magdo, wpadnę do Pani dziś na chwilę, żeby zobaczyć jak tam idzie praca z grupą”. I wiecie co? Po dobrych dwóch latach stwierdziłam, że jest to coś, co dało mi ogromne poczucie bezpieczeństwa. Moja lekcja miała zacząć się za jakieś dwie minuty, więc nic nie mogłam już zmienić, nic dodatkowego przygotować, ale mimo niepokoju, czułam się dobrze, ponieważ wiedziałam co mnie czeka. Już jako metodyk, kiedyś nie zapowiadałam „spot checków”, czyli krótkich hospitacji kontrolnych. Teraz staram się, żeby lektor wiedział, że na lekcji, która zaczyna się za chwilę, wpadnę na kilka minut, dam pre-feedback*, a potem porozmawiamy o tym, co się działo. Co mnie zaskoczyło to fakt, że odbiór spot checków jest zdecydowanie spokojniejszy. Ja zadbałam o większe poczucie bezpieczeństwa lektorów, a oni nie są tak bardzo „w szoku”, gdy ktoś im wchodzi na zajęcia, co sprzyja zarówno atmosferze, jak i efektywności wykonywanych zadań.

* pre-feedback, czyli krótka pozytywna informacja zwrotna. Więcej informacji o tym elemencie trójstopniowego feedbacku znajdziecie we wpisie:

Pre-feedback, czyli jak podłączyć nauczyciela do prądu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Close

O mnie

Magdalena Kaźmierkiewicz

Uwielbiam być metodykiem. Im dłużej wykonuję tę pracę, tym większą upatruję w niej odpowiedzialność, wielowymiarowość i przestrzeń do rozwoju wszelkich kompetencji z pogranicza życia zawodowego i prywatnego. Każde spotkanie w metodycznej przestrzeni, zazwyczaj zagospodarowanej tematem efektywnego (i czasem efektownego też) nauczania jest okazją do refleksji, lekcji i działań ku temu, by jakość edukacji językowej była coraz lepsza. Moją misją jest towarzyszenie drugiemu człowiekowi w procesie rozwoju. Będąc metodykiem i pracując z nauczycielami, właścicielami szkół językowych, NGOsami, czy uczniami i ich rodzicami, mogę to robić nieustannie :) Współpracuję z IATEFL Poland - jako członek Zarządu ds. międzynarodowych i Teacher Development SIG co-ordinator, współpracowałam także z PASE (projektowo, m. in. jako koordynator merytoryczny konferencji). "Po godzinach" rozwijam Fairylane - współtworzony przeze mnie startup, w którym powstają nowoczesne rozwiązania do efektywnej nauki języków. Bardzo bliskie mi jest wspieranie nauczycieli i metodyków w dążeniu do dobrostanu, a także pomoc nauczycielom na początku swojej drogi zawodowej - tak, by czuli się zaopiekowani i wyposażeni w praktyczne narzędzia niezbędne w ich pracy. Na łamach bloga chciałabym podzielić się z Tobą wybranymi aspektami swojej pracy, a także osobistymi przemyśleniami. Miłej lektury!

Archiwa