
Poniższy wpis powstał dzięki: Dr Urszula Kropaczewska – Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, mgr filologii angielskiej i dydaktyki języków obcych, nauczyciel, trener, coach, wykładowca. |
Jeśli ktoś z Was szuka jeszcze pomysłu na Świąteczne zajęcia językowe, albo po prostu chciałby uatrakcyjnić wiosenną lekcję, poniżej przedstawiam dwie podpowiedzi. Do ich wykonania użyłam „magicznej maszyny”. O jej działaniu i pomysłach na wykorzystanie materiałów wytworzonych z jej pomocą znajdziecie w filmiku Uli Kropaczewskiej:
Jak widzicie, z pomocą maszyny można wyciąć przeróżne piękne kształty i wykorzystać na zajęciach z założeniem, że sky is the limit 🙂 Ja sama pokusiłam się o takie oto aktywności na swoich zajęciach:
1. Laminowana maska króliczka
- Dzieci stają naprzeciwko siebie, dostają zmywalne markery, a ich zadaniem jest namalować twarz kolegi/ koleżanki. W ten sposób powtarzają słownictwo związane z częściami ciała / twarzy i… mają mnóstwo zabawy!
- Możemy również poprosić dzieci, aby odegrały scenki mając założone maski
Rola masek w nauczaniu dzieci z SEN: Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi często obawiają się mówić na forum, dlatego warto dać im przestrzeń na to, by niejako weszły w rolę. Dlatego, zanim zadamy dzieciom pytanie, poprośmy je najpierw o założenie masek, a następnie o udzielenie odpowiedzi.
2. Kolorowe wycinanki – kształty
Na kolorowych wycinankach piszemy lub przyklejamy wyrazy (np. związane ze Świętami lub wiosną) i robimy z nich „memory”. Taka forma dobrze znanej gry z pewnością się dzieciom spodoba.
__________
Znam (póki co) dwa miejsca w Polsce, gdzie można sobie samemu hurtowo powycinać:
- Warszawa YLRC przy WCIES, ul Stara 4
- NKJO we Wrześni, u Uli Kropaczewskiej