Pomysły na wiosenne zajęcia z wykorzystaniem „magicznej maszyny”

Poniższy wpis powstał dzięki: Dr Urszula Kropaczewska – Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, mgr filologii angielskiej i dydaktyki języków obcych, nauczyciel, trener, coach, wykładowca. |

Jeśli ktoś z Was szuka jeszcze pomysłu na Świąteczne zajęcia językowe, albo po prostu chciałby uatrakcyjnić wiosenną lekcję, poniżej przedstawiam dwie podpowiedzi. Do ich wykonania użyłam „magicznej maszyny”. O jej działaniu i pomysłach na wykorzystanie materiałów wytworzonych z jej pomocą znajdziecie w filmiku Uli Kropaczewskiej:

Jak widzicie, z pomocą maszyny można wyciąć przeróżne piękne kształty i wykorzystać na zajęciach z założeniem, że sky is the limit 🙂 Ja sama pokusiłam się o takie oto aktywności na swoich zajęciach:

1. Laminowana maska króliczka

  • Dzieci stają naprzeciwko siebie, dostają zmywalne markery, a ich zadaniem jest namalować twarz kolegi/ koleżanki. W ten sposób powtarzają słownictwo związane z częściami ciała / twarzy i… mają mnóstwo zabawy!
  • Możemy również poprosić dzieci, aby odegrały scenki mając założone maski

Rola masek w nauczaniu dzieci z SEN: Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi często obawiają się mówić na forum, dlatego warto dać im przestrzeń na to, by niejako weszły w rolę. Dlatego, zanim zadamy dzieciom pytanie, poprośmy je najpierw o założenie masek, a następnie o udzielenie odpowiedzi.

2. Kolorowe wycinanki – kształty

Na kolorowych wycinankach piszemy lub przyklejamy wyrazy (np. związane ze Świętami lub wiosną) i robimy z nich „memory”. Taka forma dobrze znanej gry z pewnością się dzieciom spodoba.

__________

Znam (póki co) dwa miejsca w Polsce, gdzie można sobie samemu hurtowo powycinać:

  1. Warszawa YLRC przy WCIES, ul Stara 4
  2. NKJO we Wrześni, u Uli Kropaczewskiej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Close

O mnie

Magdalena Kaźmierkiewicz

Uwielbiam być metodykiem. Im dłużej wykonuję tę pracę, tym większą upatruję w niej odpowiedzialność, wielowymiarowość i przestrzeń do rozwoju wszelkich kompetencji z pogranicza życia zawodowego i prywatnego. Każde spotkanie w metodycznej przestrzeni, zazwyczaj zagospodarowanej tematem efektywnego (i czasem efektownego też) nauczania jest okazją do refleksji, lekcji i działań ku temu, by jakość edukacji językowej była coraz lepsza. Moją misją jest towarzyszenie drugiemu człowiekowi w procesie rozwoju. Będąc metodykiem i pracując z nauczycielami, właścicielami szkół językowych, NGOsami, czy uczniami i ich rodzicami, mogę to robić nieustannie :) Współpracuję z IATEFL Poland - jako członek Zarządu ds. międzynarodowych i Teacher Development SIG co-ordinator, współpracowałam także z PASE (projektowo, m. in. jako koordynator merytoryczny konferencji). "Po godzinach" rozwijam Fairylane - współtworzony przeze mnie startup, w którym powstają nowoczesne rozwiązania do efektywnej nauki języków. Bardzo bliskie mi jest wspieranie nauczycieli i metodyków w dążeniu do dobrostanu, a także pomoc nauczycielom na początku swojej drogi zawodowej - tak, by czuli się zaopiekowani i wyposażeni w praktyczne narzędzia niezbędne w ich pracy. Na łamach bloga chciałabym podzielić się z Tobą wybranymi aspektami swojej pracy, a także osobistymi przemyśleniami. Miłej lektury!

Archiwa