Ulepimy Dziś Bałwana

Poniższy wpis przygotowała: Katarzyna Biernat – specjalistka w dziedzinie kreatywnych, manualnych form nauczania |

Brak śniegu na dworze? To nic! Oto przepis na bałwana, który nie roztopi się w temperaturze pokojowej.

Materiały:

  • śnieżnobiała skarpetka oraz druga w wybranym przez siebie kolorze/ wzorze (najlepsze będą w rozmiarze 35-38)
  • ryż sypki
  • sznurek cienki (mocny)
  • kawałek czerwonego sznurka lub włóczki
  • nożyczki
  • klej na gorąco
  • materiały dekoracyjne: filc, pompony, ruchome oczka („googly eyes”), druciki kreatywne

Sposób wykonania:

  1. Białą skarpetę napełniamy ryżem.
  2. Górną część skarpety wiążemy ściśle sznurkiem, a pozostałą część skarpetki (powyżej sznurka) obcinamy.
  3. Następnie formujemy ze skarpety 2 kule, zaciskając ją sznurkiem tak, aby górna jej część (która będzie głową) była mniejsza od dolnej. Od tego momentu zaczyna się prawdziwa zabawa!
  4. Naklejamy na górną kulę: oczy, nos z pompona oraz usta z czerwonego kawałka włóczki lub filcu. Od teraz nasza skarpeta magicznie przeobraziła się w bałwana 🙂
  5. Pozostaje zrobić mu czapeczkę z drugiej skarpetki, którą nakładamy na głowę a następnie docinamy na taka długość jaka nam się podoba. Na końcu związujemy ją sznurkiem. Czapkę możemy zakończyć pomponem, albo pozostawić ją bez ozdoby.
  6. To od inwencji twórczej kreatora zależeć będzie ostateczny wygląd bałwanka. Możesz go ubrać w szalik z filcu, nauszniki z drucika i pomponów, a nawet doczepić mu… włosy! Decyzja należy wyłącznie do Ciebie.

Na koniec spójrz mu w oczy i wybierz imię. Stefan, Szczepan a może Karol? 🙂

Wykonanie bałwanków zostało przetestowane na 7-latkach jak i dorosłych. W obu grupach wiekowych wywołało zachwyt i radość.

Powodzenia!


Potencjał do wykorzystania podczas lekcji językowej:

Dzieci młodsze:

  1. Stworzenie opisu wykonanego przez siebie bałwanka.
  2. Praca w parach/ grupach: ułożenie dialogu bałwanków.

Ułożenie wiersza o bałwanku według wzoru np. Cinquain (wiersz składający się z 5 wersów)

(rzeczownik)
(2 określające przymiotniki)
(3 czasowniki)
(zdanie składające się z kilku np. 4 słów)
(synonim pierwszego rzeczownika)

np.:
Mr Snowman
White and jolly
Smiling, observing, dreaming
Best friend in winter 
Steven

Dzieci starsze: bałwanek inspiracją do zimowego opowiadania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Close

O mnie

Magdalena Kaźmierkiewicz

Uwielbiam być metodykiem. Im dłużej wykonuję tę pracę, tym większą upatruję w niej odpowiedzialność, wielowymiarowość i przestrzeń do rozwoju wszelkich kompetencji z pogranicza życia zawodowego i prywatnego. Każde spotkanie w metodycznej przestrzeni, zazwyczaj zagospodarowanej tematem efektywnego (i czasem efektownego też) nauczania jest okazją do refleksji, lekcji i działań ku temu, by jakość edukacji językowej była coraz lepsza. Moją misją jest towarzyszenie drugiemu człowiekowi w procesie rozwoju. Będąc metodykiem i pracując z nauczycielami, właścicielami szkół językowych, NGOsami, czy uczniami i ich rodzicami, mogę to robić nieustannie :) Współpracuję z IATEFL Poland - jako członek Zarządu ds. międzynarodowych i Teacher Development SIG co-ordinator, współpracowałam także z PASE (projektowo, m. in. jako koordynator merytoryczny konferencji). "Po godzinach" rozwijam Fairylane - współtworzony przeze mnie startup, w którym powstają nowoczesne rozwiązania do efektywnej nauki języków. Bardzo bliskie mi jest wspieranie nauczycieli i metodyków w dążeniu do dobrostanu, a także pomoc nauczycielom na początku swojej drogi zawodowej - tak, by czuli się zaopiekowani i wyposażeni w praktyczne narzędzia niezbędne w ich pracy. Na łamach bloga chciałabym podzielić się z Tobą wybranymi aspektami swojej pracy, a także osobistymi przemyśleniami. Miłej lektury!

Archiwa