Jak sprawić uczniom radość? Zrób (końcoworoczne) ćwiczenie wdzięczności!

O praktyce wdzięczności słyszałam już dawno. Jest ona elementem psychologii pozytywnej, która bardzo do mnie przemawia. Co więcej, mam przekonanie, że jest ona po prostu potrzebna w codziennym życiu. Co zrobiłam w ramach praktyki wdzięczności? Założyłam dzienniczek, w którym każdego dnia kończę zdanie:

  • jestem wdzięczna…
  • jestem wdzięczna (komuś)
  • jestem wdzięczna za…..
  • dziękuję…

Oprócz tego, wpadłam na pomysł bardzo fajnej praktyki w relacji z moim mężem, który nazwałam „słoikiem wdzięczności”. Każdy z nas miał za zadanie wrzucić drugiej osobie karteczkę z czymś pozytywnym, za co dziękuje danego dnia. Kiedy przychodzą gorsze dni, jest do czego wracać 🙂 to naprawdę miłe uczucie.

Dzisiaj skończyłam kolejny rok zajęć z moją grupą dziewczynek. Bardzo zależało mi na tym, by popracować jeszcze nad tą pozytywną relacją, jaką zbudowałyśmy przez lata. Wymyśliłam więc, że każda z nas dostanie kartkę, ka której napisze swoje imię, a w środku napisze zdania do dokończenia:

  • Thank you for….
  • It was great when….
  • I will remember…..
  • I’m looking forward…..

Następnie „puszczamy kartki w obieg”- w prawo lub lewo, a zadaniem każdego z uczestników zajęć jest dokończenie zdania dla właściciela kartki. Jedyną zasadą jest to, że piszemy wyłącznie zdania pozytywne.
Ale pięknie się działo na zajęciach! A oto zdjęcie „mojej” kartki 🙂

Jak Wam podoba się ten pomysł?
Jeśli macie inne pomysły na ćwiczenia relacyjne z grupą, podzielcie się, proszę, w komentarzach 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Close

O mnie

Magdalena Kaźmierkiewicz

Uwielbiam być metodykiem. Im dłużej wykonuję tę pracę, tym większą upatruję w niej odpowiedzialność, wielowymiarowość i przestrzeń do rozwoju wszelkich kompetencji z pogranicza życia zawodowego i prywatnego. Każde spotkanie w metodycznej przestrzeni, zazwyczaj zagospodarowanej tematem efektywnego (i czasem efektownego też) nauczania jest okazją do refleksji, lekcji i działań ku temu, by jakość edukacji językowej była coraz lepsza. Moją misją jest towarzyszenie drugiemu człowiekowi w procesie rozwoju. Będąc metodykiem i pracując z nauczycielami, właścicielami szkół językowych, NGOsami, czy uczniami i ich rodzicami, mogę to robić nieustannie :) Współpracuję z IATEFL Poland - jako członek Zarządu ds. międzynarodowych i Teacher Development SIG co-ordinator, współpracowałam także z PASE (projektowo, m. in. jako koordynator merytoryczny konferencji). "Po godzinach" rozwijam Fairylane - współtworzony przeze mnie startup, w którym powstają nowoczesne rozwiązania do efektywnej nauki języków. Bardzo bliskie mi jest wspieranie nauczycieli i metodyków w dążeniu do dobrostanu, a także pomoc nauczycielom na początku swojej drogi zawodowej - tak, by czuli się zaopiekowani i wyposażeni w praktyczne narzędzia niezbędne w ich pracy. Na łamach bloga chciałabym podzielić się z Tobą wybranymi aspektami swojej pracy, a także osobistymi przemyśleniami. Miłej lektury!

Archiwa