
Poniższy wpis przygotowała: Katarzyna Biernat – specjalistka w dziedzinie kreatywnych, manualnych form nauczania |
MK: Jeszcze tylko słowem wtrącenia – nie starczyło sił by wrzucić tekst przed Świętami. Wiosna też już całkiem dobrze się zadomowiła… ALE… wciąż wierzę że opis będzie pomocny, zwłaszcza że mając w pamięci historię bałwana (link poniżej) widać, że ograniczeniem w wykorzystaniu skarpety jest tylko nasza wyobraźnia 🙂 Oddaję zatem „głos” Kasi.
Zwykła szara skarpetka – co można z niej wyczarować? Odpowiedź nasuwa się sama 😉 Wiosennego króliczka!
Materiały:
- szara skarpetka (nie stopka, ale dłuższa)
- ryż do wypełnienia
- mocny, cienki sznurek
- nożyczki
- kawałek białego filcu (na zęby)
- wstążeczka
- pomponiki (różowy mniejszy na nos, a biały większy na ogonek)
- oczka
- klej na gorąco
Wykonanie:
1. Wsypujemy ryż do skarpetki.
2. Związujemy u góry sznurkiem pozostawiając resztę skarpetki.
3. Następnie, ponownie wiążemy sznurkiem mniej więcej w 2/3 jego wysokości formując głowę.
4. Rozcinamy skarpetkę tworząc długie uszy królika. Docinamy je według uznania.
5. Na koniec przyklejamy oczy, wycinamy zęby i przyklejamy je na klej na gorąco. To samo robimy z noskiem oraz ogonkiem.
Oto i on!
króliczek – krok 1 króliczek – krok 2
Na lekcji językowej możemy:
- wykonać opis zajączka
- rozmawiać o łańcuchu pokarmowym oraz sposobie odżywiania się królika (wplatamy przyrodę do lekcji)
- przedstawić klasykę literatury dziecięcej: The Tale of Peter Rabbit by Beatrix Potter (link poniżej)
A oto poprzednia kreacja ze skarpety. Niby zima za nami, ale w Zakopanem majowy weekend może być miejscami biały 😉