Gry i zabawy jako element zajęć

Jednym z czynników sukcesu w nauce języka obcego jest motywacja, która materializuje się w chęci do pokonywania trudności podczas nauki języka. Niestety w okresie największych możliwości przyswajania języka motywacja do nauki u dzieci jest albo nieświadoma albo stosunkowo niska. Powoduje to wystąpienie paradoksu, gdzie naturalne umiejętności językowe są niejako zaprzepaszczone przez brak zrozumienia celowości, a zatem i brak motywacji, w nauce języka obcego. Silna i trwała motywacja do uczenia się jest bowiem cechą charakterystyczną dla uczniów dorosłych niż dla dzieci. Dlatego motywację u dzieci należy rozsądnie stymulować, zachowując w pamięci, że dzieci mają zdolność zniechęcania się przy pierwszych trudnościach, co ostatecznie może być przyczyną rezygnacji z nauki lub zahamowania jej postępów.

Tym wpisem rozpoczynam cykl poświęcony zabawom/ aktywnościom mającym na celu zwiększenie atrakcyjności zajęć, a w konsekwencji wzmożenie i utrzymanie motywacji do nauki wśród młodszych słuchaczy. Zebrane pomysły podzieliłam na grupy w oparciu o cel poszczególnych zabaw. W ten sposób powstały poniższe zestawy:

Zabawy z flashcards i słówkami

Coś z niczego

Gry bez wcześniejszego przygotowania (publikacja wkrótce)

Dodatkowe gry na powtórzenie słówek (publikacja wkrótce)

Attention Grabbers (publikacja wkrótce)

Rozgrzewki i przerywniki (publikacja wkrótce)

 

Zapraszam do lektury poszczególnych sekcji!

 

A z tematów pokrewnych polecam także coś na…

Problemy z dyscypliną

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Close

O mnie

Magdalena Kaźmierkiewicz

Uwielbiam być metodykiem. Im dłużej wykonuję tę pracę, tym większą upatruję w niej odpowiedzialność, wielowymiarowość i przestrzeń do rozwoju wszelkich kompetencji z pogranicza życia zawodowego i prywatnego. Każde spotkanie w metodycznej przestrzeni, zazwyczaj zagospodarowanej tematem efektywnego (i czasem efektownego też) nauczania jest okazją do refleksji, lekcji i działań ku temu, by jakość edukacji językowej była coraz lepsza. Moją misją jest towarzyszenie drugiemu człowiekowi w procesie rozwoju. Będąc metodykiem i pracując z nauczycielami, właścicielami szkół językowych, NGOsami, czy uczniami i ich rodzicami, mogę to robić nieustannie :) Współpracuję z IATEFL Poland - jako członek Zarządu ds. międzynarodowych i Teacher Development SIG co-ordinator, współpracowałam także z PASE (projektowo, m. in. jako koordynator merytoryczny konferencji). "Po godzinach" rozwijam Fairylane - współtworzony przeze mnie startup, w którym powstają nowoczesne rozwiązania do efektywnej nauki języków. Bardzo bliskie mi jest wspieranie nauczycieli i metodyków w dążeniu do dobrostanu, a także pomoc nauczycielom na początku swojej drogi zawodowej - tak, by czuli się zaopiekowani i wyposażeni w praktyczne narzędzia niezbędne w ich pracy. Na łamach bloga chciałabym podzielić się z Tobą wybranymi aspektami swojej pracy, a także osobistymi przemyśleniami. Miłej lektury!

Archiwa